top of page

J-TECH Design Firm Group

Public·58 members

SBBK mot Uppsala titta på matchen 08.12.2023

för 3 dagar sedan — Inför veckan ligger Uppsala sjua, så SBBK har två matcher i rad där det handlar om att dra ifrån eller bli passerade i tabellen. Lördag, 14.50: ...

Chans till revansch mot UppsalaPå lördag tar Uppsala emot SBBK i Fyrishovshallen. Uppsala har fått en fin start på säsongen och vunnit fyra av fem matcher, även om det blev förlust mot Östersund Basket senast. SBBK inledde säsongen starkt som väntat, men de två senaste matcherna, först mot Luleå Basket och nu senast mot Alvik Basket, slutade i förlust. Matchen mot Alvik var en som SBBK på papperet skulle ha vunnit, och efter en första quarter som slutade 37-19 var det svårt att tro något annat. Men istället förändrades matchbilden gradvis och slutade till sist med en tvåpoängsseger för Alvik efter förlängning. – Vi gör en bra första quarter, vi sätter press på deras guards, vi låter dem inte komma in i sin offensiv, vi skapar mycket fart åt oss själva offensivt. Sen efter första quartern tycker jag vi blir passiva defensivt och då blir vi passiva offensivt samt Alviks zon får de ut mycket av, mycket frustration från våran sida. Och de två bitarna gör att vi tappar kontrollen över matchen där. SBL 20/10: Uppsala Basket - Köping Stars (96-77) Se highlights från matchen mellan Uppsala Bakset - Köping Stars Huvudpartner till SBBK. 1-Scania. telge. jsb. taljehallen. Guldpartner till SBBK. Ahréns. audi ... Uppsala Basket näst på schematI morgon sätter sig SBBK:s herrlag i minibussarna för att åka mot Fyrishov där Uppsala Basket väntar. Uppsala förlorade senast mot Umeå BSKT på bortaplan vilket innebar säsongens tionde förlust, medan SBBK tog en viktig seger mot Nässjö Basket. I den haltande tabellen är lagen placerade på varsin sida om slutspelsstrecket: SBBK som åtta och Uppsala som nia. – Jag tycker det är en bra attityd i laget efter senaste matchen mot Nässjö. Det var en match med hög intensitet och jag tycker vi gör en bra match. SBL 14/11: Uppsala Basket - Nässjö Basket (81-87) Se highlights från matchen mellan Uppsala Basket - Nässjö Basket Huvudpartner till SBBK. 1-Scania. telge. jsb. taljehallen. Guldpartner till SBBK. Ahréns. Anton Gaddefors långa frånvaro var en anledning till att laget nyligen fick ett tillskott i form av den amerikanske forwarden Seth LeDay, som tillför välbehövlig storlek på planen. Förhoppningsvis kan LeDay bidra till att laget hittar tillräckligt mycket rytm och defensiv stabilitet för att nå en efterlängtad slutspelsplats i de matcher som återstår av grundserien. Uppkast 17:05 i Fyrishov i morgon. Matchen kan även ses på: Uppsala - Södertälje (sblplay. Köping mot Luleå titta på matchen 1 juovlamánu 2023 | Trots för 7 dagar sedan — Uppsala mot Köping titta på matchen 17 skábmamánu 2023 Se highlights från matchen mellan Uppsala Bakset - Köping Stars Huvudpartner till SBBK. Nu är det viktigt att vi kan ta med oss det till matchen i morgon mot ett bra Uppsala som har verkligen hittat en fin nivå och standard i sitt spel de senaste matcherna tycker jag. Viktor (Gaddefors) försvann, det är självklart att det är ett stort avbräck för dem, men de har värvat en ny amerikan, Anthony Mathis, som är en av ligans bästa skyttar och scorers. Så de har ett väldigt kompetent lag som vi möter i morgon, säger SBBK:s headcoach Ludwig Degernäs och fortsätter: – Vi måste kontrollera deras andra guard i (Jordan) Shepherd, han och deras andra guard Mathis står ju för 50 procent av deras poänggörande, så det är en väldigt stark bakplan de har. Svenska Basketligan Dam Till matchen. SENASTE NYTT. Östersunds Baskets Liv Nord under en match under (@uppsalabasket) Läs motiveringarna på sbldam.se! Skytteligan. 1 Södertälje BBK ... Även om det poängmässigt är samma avstånd egentligen fram till fjärde quartern så tappar vi kontrollen på matchen och farten, förklarar SBBK:s headcoach Jesper Sundberg och fortsätter: – Jag tycker vi var passiva från andra quartern och så blir det mer och mer passivt. De tar dessutom 17 offensiva returer efter halvlek, de skjuter tio skott fler än oss och 16 straffkast till och vi leder 39 minuter. Vi måste göra bättre jobb där. Positivt är att laget redan nu på lördag får chans att vända den negativa trenden mot Uppsala, lett av den duktiga guarden Tiffany Brown, som snittar 22. 0 poäng, 5. 5 returer och 7. Chans till revansch mot Uppsala Uppsala har fått en fin start på säsongen och vunnit fyra av fem matcher, även om det blev förlust mot Östersund Basket senast. SBBK inledde säsongen starkt som ... 3 assists per match, flankerad av centern Oceana Hamilton, 18. 5/14. 8/1. 8 och Sandra Hansson, 18. 4/8. 0/2. 2. – Uppsala har startat säsongen starkt. De har spelat bra och effektiv basket. Ledda av rutinerade guarden Tiffany Brown är de svårstoppade offensivt, säger han. Med tanke på att SBBK har höga målsättningar för säsongen men hittills inte riktigt presterat som förväntat är det extra oroväckande att Louice Halvarsson skadade sig (baksida lår enligt Sundberg) nu senast mot Alvik. SBL 24/11: Jämtland Basket - Uppsala Basket (83-84) Se highlights från matchen mellan Jämtland Basket - Uppsala Basket Huvudpartner till SBBK. huvud-scania. huvud-telge. huvud-jsb. Guldpartner till SBBK. Ahréns. Uppsala mot Jämtland direktsändning 24 skábmamánu 2023 20 okt. 2023 — Jämtland SBBK direktsändning 13... Umeå BSKT. Get Tickets Event Köping mot Uppsala titta på matchen 20/10/2023 Direktsändninför 6 dagar . R., så vi behöver alla kroppar vi kan få. – I Alex (Lindqvist) fall är det 30 december som är vårat mål att han ska vara tillbaka på banan och Max (Lidman) ska vara tillbaka efter nyår. Det är två stora kroppar som vi behöver i det här laget efter att Stephen (Ugochukwu) har lämnat oss. Degernäs är glad över känslan från den senaste matchen, nytändningen i laget och gensvaret från supportrarna på läktaren: – Jag tycker om energin och intensiteten från grabbarna, det smittade av sig till publiken också, jag gick från matchen med ett leende på läpparna, för det är skönt att känna när det händer, det är en härlig känsla i Täljehallen. Sen är det ett lag med spelare som Lukas Friberg och (Alan) Zekovic, som alltid kommer kämpa och göra sitt bästa på banan och visa stort hjärta. Det krävs en topprestation från våran sida för att vinna i morgon och jag tycker grabbarna haft en solid träningsvecka. Han berättar att en betydelsefull spelare som länge saknats på planen förväntas göra comeback i morgon, men ett litet smolk är att en annan spelare kommer att bli borta ett tag: – Anton (Gaddefors) kommer med i truppen i morgon, vi får se hur många minuter det blir, men jag förväntar mig i alla fall att han ska vara redo att hjälpa laget, annars hade vi inte tagit ut honom i matchtruppen. Tyvärr så har Theo Manfredsson gjort illa knäet och indikationerna visar att han blir borta fyra till fem veckor är den första prognosen efter M. Uppsala mot Umeå direktsändning 05/12/2023 för 3 dagar sedan — SBBK direktsändning 13... Umeå BSKT. Get Tickets Event Köping mot Uppsala titta på matchen 20/10/2023 Direktsändninför 6 dagar . Skolorna i ...

About

Welcome to the group! You can connect with other members, ge...
bottom of page